Volná místa

V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:

____________________________________________________

Technický koordinátor/ka pavilonu ČR na Frankfurtském knižním veletrhu 2026

Frankfurtský veletrh je největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026. Jednou z nejviditelnějších aktivit projektu je realizace expozice národního pavilonu na ploše cca 2.000 m2, kde bude v průběhu veletrhu probíhat kulturní a literární program. 

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Technický koordinátor/ka pavilonu České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu 2026 , který bude mít na starosti kompletní realizaci národního pavilonu České republiky.

Náplň práce: 

  • příprava podkladů a koordinace a administrativa veřejných zakázek spojených s návrhem, výstavbou, realizací a provozem národního pavilonu,
  • komunikace s vybranými dodavateli, sledování jejich plnění podle smluvních podmínek, kontrola kvality a termínů,
  • spolupráce s pořadatelem – Frankfurter Buchmesse a Messe Frankfurt,
  • spolupráce s projektovým týmem na sladění technické realizace s uměleckým a dramaturgickým konceptem,
  • koordinace aktivit s programovými koordinátory,
  • přítomnost při stavbě, montáži, provozu a demontáži pavilonu přímo na místě ve Frankfurtu, 
  • koordinace provozu pavilonu v době konání veletrhu (říjen 2026).

Co očekáváme:

  • SŠ nebo VŠ vzdělání, ideálně technického, architektonického, stavebního nebo příbuzného zaměření,
  • praxi v oblasti realizace výstavních, kulturních nebo prezentačních projektů, ideálně v mezinárodním prostředí,
  • samostatnost, spolehlivost, výborné organizační schopnosti,
  • schopnost řešit problémy v časovém tlaku a flexibilitu,
  • základní orientaci v oblasti veřejných zakázek,
  • orientaci v technické dokumentaci, schopnost koordinace více dodavatelů a profesí,
  • výborná znalost angličtiny, němčina výhodou.

Nabízíme: 

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif (i pro rodinné příslušníky), příspěvek na stravování
  • posilovnu a kurzy jógy na pracovišti
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. 9. 2025, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2027 (ukončení projektu)
Pracovní úvazek:0,5 s možností navýšení 

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 24. 8. 2025  na adresu:

Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně 
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz

Obálku označte heslem: „VŘ – admin FBM 26“ 

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz
tel. 541 646 260

K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Aministrátor/Administrátorka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Hledáte práci, kde se budete moci podílet na organizaci a zajištění zajímavého projektu v oblasti literatury a kultury? Máte administrativní zkušenosti, pracujete pečlivě a je na Vás spolehnutí? Přidejte se do našeho týmu!

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu! Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026. 

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici administrátorka/ administrátor projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti hlavně administrativu spojenou s přípravou projektu, bude se podílet na zajištění organizace programu Českého roku v německojazyčných zemích a samotné účasti a na knižním festivalu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2026.

O tom, co vše se v rámci projektu děje a chystá, se dozvíte na stránce www.czechia2026.com.

Náplň práce:

  • samostatné vedení dílčích částí projektu – koordinace, organizace, administrace, rozpočty
  • spolupráce na komplexní realizaci projektu, organizace a administrativa spojená s přípravnými činnostmi a realizací projektu českého hostování
  • administrativa smluv – s autory, s vystupujícími, s partnerskými organizacemi, s dodavateli služeb
  • vyúčtování služeb – příprava faktur a dalších podkladů pro vyúčtování
  • vyúčtování cest autorů/ nakladatelů/ knihkupců/ agentů/ překladatelů – zajišťování podkladů, podpisů, komunikace 
  • administrace a  příprava poptávkových řízení
  • administrativa a příprava spojená s veřejnými zakázkami
  • zpracování podkladů pro vyúčtování nákupů a služeb
  • kontrola smluvních závazků vzhledem ke splatnosti a jejich zaúčtování
  • zajištění a kontrola oběhu dokumentů v rámci interních kontrol
  • evidence dokumentace v interních systémech
  • příprava a koordinace zajištění různých akcí – semináře, schůzky, workshopy – zajištění prostor, občerstvení, tlumočení, techniky, atd.

Požadavky:

  • min. SŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • schopnost samostatné i týmové práce
  • pečlivost a spolehlivost
  • proaktivní přístup ke svěřeným úkolům
  • zkušenosti s přípravou veřejných zakázek
  • pokročilá znalost MS Office – Word, Excel, PowerPoint
  • zkušenosti s administrativou a projektovým řízením
  • zkušenosti z práce v rámci SPO výhodou
  • znalost AJ, případně NJ

Nabízíme: 

  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • spolupráci na významném projektu
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • posilovnu a kurzy jógy na pracovišti
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. 10. 2025, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2026
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně
Pracovní zařazení:dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 24. 8. 2025  na adresu:

Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně 
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz

Obálku označte heslem: „VŘ – admin FBM 26“ 

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz
tel. 541 646 260

K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Administrátor/-ka a koordinátor/-ka rezidencí

České literární centrum (ČLC) bylo zřízeno Moravskou zemskou knihovnou v Brně z pověření Ministerstva kultury ČR. Má za cíl soustavnou a systematickou propagaci a zviditelňování české literatury a knižní kultury v zahraničí i u nás. ČLC funguje od roku 2017.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici administrátor/ka a koordinátor/ka rezidencí.

Náplň práce:

Jako administrátor/-ka budete zodpovědný/á za:

  • vedení administrativní agendy ČLC (příprava podkladů pro fungování celého týmu, příprava dokumentů, smluv, zápisů z porad, apod.)
  • práce související s přípravou služebních cest, se zpracováním cestovních příkazů a s jejich vyúčtováním, vedení agendy výměnných pobytů
  • zpracovávání pokynů k platbám, kontrola vyúčtování, vedení pokladny drobného vydání, apod.
  • spolupráci s ekonomickým odborem a dalšími administrativními útvary zaměstnavatele
  • vykonávání různorodých administrativních prací podle obvyklých postupů nebo rámcových instrukcí

A jako koordinátor/-ka budete mít zodpovědnost za:

  • propagaci české literatury a knižní kultury v zahraničí
  • koordinaci zapojení ČR do sítě RECIT
  • komunikaci se zahraničními a českými partnery - překladateli, nakladateli, agenty, organizátory festivalů a dalšími literárními profesionály
  • koordinaci rezidenčních pobytů pro zahraniční překladatele a bohemisty a odborných seminářů v zahraničí a ČR (nakladatelské zájezdy, akce s rezidenty ČLC, překladatelská soutěž Cena S. Roth aj.)
  • koordinaci rezidenčních pobytů pro české autory u nás nebo v zahraničí
  • účast na zahraničních knižních veletrzích 

Požadujeme:

  • SŠ / VŠ vzdělání
  • kultivovaný písemný i ústní projev
  • pokročilá znalost anglického jazyka
  • samostatnost a proaktivní přístup
  • pokročilá znalost MS Office (Excel, Word, Outlook, PowerPoint)
  • organizační a komunikační schopnosti
  • zodpovědnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita
  • přehled o aktuální české literatuře a kultuře
  • přehled o českém a evropském knižním trhu a literárních trendech
  • zkušenosti s kulturním managementem a/nebo knižním marketingem výhodou
  • připravenost realizovat zahraniční služební cesty

Nabízíme: 

  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • flexibilní pracovní doba
  • příspěvek na penzijní / životní pojištění
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěPraha
Předpokládaný nástup:1. 9. 2025, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně
Pracovní zařazení:10. platová třída, dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 4. 7. 2025  na adresu:

Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně 
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz

Obálku označte heslem: „VŘ – ČLC“ 

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Andrea Drdáková
Tel.: 541 646 112

K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky. Pohovory s vybranými kandidáty budou probíhat začátkem měsíce srpna.

____________________________________________________

Systémový administrátor/-ka / správce HW infrastruktury

Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.

Co u nás například budete řešit či spolupodílet se na řešení:

  • výběr nástupce VMware a úspěšnou migraci
  • výběr firewallu nové generace a migraci pravidel
  • návrh a vytvoření nové VLAN skrz celou infrastrukturu – switche, pole, servery
  • podpora začleňování AI do knihovních procesů
  • řešení provozních problémů

Co očekáváme:

  • znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
  • přehled o tom, jak by měla vypadat podniková infrastruktura
  • znalost virtualizace (VMware apod.)
  • znalost správy linuxových serverů
  • monitoring, řešení a prevence incidentů
  • znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
  • ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
  • schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky, o které třeba nikdo moc neví
  • selský rozum, schopnost klást otázky a „doptat se“
  • komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
  • analytické myšlení
  • schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
  • schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci- poctivé zapisování provedených změn
  • zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )

Výhodou:

  • zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
  • znalost správy firewallu
  • znalost Veeam
  • zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
  • znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
  • znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,...

Nabízíme:

  • kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • odpovídající platové podmínky – 40.000 – 65.000 Kč dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • firemní notebook
  • pružnou pracovní dobu
  • výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
  • možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
  • pracovní místo v kanceláři (ne open space)
  • realisticky stanovené termíny
  • nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
  • žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned, případně dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:plný nebo zkrácený (dle dohody)

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  2. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  3. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců) - v případě uspění ve výběrovém řízení
  4. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 31. 7. 2025 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: "VŘ – Systémový administrátor"

Email: andrea.drdakova@mzk.cznabor-it@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Kontakt na personalistu MZK

Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112

PřílohaVelikost
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení26 KB

Poslední aktualizace: 28.07.2025, 13:43