V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:
____________________________________________________
Technický koordinátor/ka pavilonu ČR na Frankfurtském knižním veletrhu 2026
Frankfurtský veletrh je největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026. Jednou z nejviditelnějších aktivit projektu je realizace expozice národního pavilonu na ploše cca 2.000 m2, kde bude v průběhu veletrhu probíhat kulturní a literární program.
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Technický koordinátor/ka pavilonu České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu 2026 , který bude mít na starosti kompletní realizaci národního pavilonu České republiky.
Náplň práce:
- příprava podkladů a koordinace a administrativa veřejných zakázek spojených s návrhem, výstavbou, realizací a provozem národního pavilonu,
- komunikace s vybranými dodavateli, sledování jejich plnění podle smluvních podmínek, kontrola kvality a termínů,
- spolupráce s pořadatelem – Frankfurter Buchmesse a Messe Frankfurt,
- spolupráce s projektovým týmem na sladění technické realizace s uměleckým a dramaturgickým konceptem,
- koordinace aktivit s programovými koordinátory,
- přítomnost při stavbě, montáži, provozu a demontáži pavilonu přímo na místě ve Frankfurtu,
- koordinace provozu pavilonu v době konání veletrhu (říjen 2026).
Co očekáváme:
- SŠ nebo VŠ vzdělání, ideálně technického, architektonického, stavebního nebo příbuzného zaměření,
- praxi v oblasti realizace výstavních, kulturních nebo prezentačních projektů, ideálně v mezinárodním prostředí,
- samostatnost, spolehlivost, výborné organizační schopnosti,
- schopnost řešit problémy v časovém tlaku a flexibilitu,
- základní orientaci v oblasti veřejných zakázek,
- orientaci v technické dokumentaci, schopnost koordinace více dodavatelů a profesí,
- výborná znalost angličtiny, němčina výhodou.
Nabízíme:
- zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
- prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- jazykové kurzy
- výhodný mobilní tarif (i pro rodinné příslušníky), příspěvek na stravování
- posilovnu a kurzy jógy na pracovišti
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- zaměstnanecká průkazka do knihovny
- přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | 1. 9. 2025, případně dohodou |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2027 (ukončení projektu) |
Pracovní úvazek: | 0,5 s možností navýšení |
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 24. 8. 2025 na adresu:
Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz
Obálku označte heslem: „VŘ – admin FBM 26“
Bližší informace o pracovní pozici:
Mgr. Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz
tel. 541 646 260
K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Aministrátor/Administrátorka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026
Hledáte práci, kde se budete moci podílet na organizaci a zajištění zajímavého projektu v oblasti literatury a kultury? Máte administrativní zkušenosti, pracujete pečlivě a je na Vás spolehnutí? Přidejte se do našeho týmu!
Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu! Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici administrátorka/ administrátor projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti hlavně administrativu spojenou s přípravou projektu, bude se podílet na zajištění organizace programu Českého roku v německojazyčných zemích a samotné účasti a na knižním festivalu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2026.
O tom, co vše se v rámci projektu děje a chystá, se dozvíte na stránce www.czechia2026.com.
Náplň práce:
- samostatné vedení dílčích částí projektu – koordinace, organizace, administrace, rozpočty
- spolupráce na komplexní realizaci projektu, organizace a administrativa spojená s přípravnými činnostmi a realizací projektu českého hostování
- administrativa smluv – s autory, s vystupujícími, s partnerskými organizacemi, s dodavateli služeb
- vyúčtování služeb – příprava faktur a dalších podkladů pro vyúčtování
- vyúčtování cest autorů/ nakladatelů/ knihkupců/ agentů/ překladatelů – zajišťování podkladů, podpisů, komunikace
- administrace a příprava poptávkových řízení
- administrativa a příprava spojená s veřejnými zakázkami
- zpracování podkladů pro vyúčtování nákupů a služeb
- kontrola smluvních závazků vzhledem ke splatnosti a jejich zaúčtování
- zajištění a kontrola oběhu dokumentů v rámci interních kontrol
- evidence dokumentace v interních systémech
- příprava a koordinace zajištění různých akcí – semináře, schůzky, workshopy – zajištění prostor, občerstvení, tlumočení, techniky, atd.
Požadavky:
- min. SŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření
- vynikající organizační a komunikační dovednosti
- schopnost samostatné i týmové práce
- pečlivost a spolehlivost
- proaktivní přístup ke svěřeným úkolům
- zkušenosti s přípravou veřejných zakázek
- pokročilá znalost MS Office – Word, Excel, PowerPoint
- zkušenosti s administrativou a projektovým řízením
- zkušenosti z práce v rámci SPO výhodou
- znalost AJ, případně NJ
Nabízíme:
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
- prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
- spolupráci na významném projektu
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- jazykové kurzy
- výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
- posilovnu a kurzy jógy na pracovišti
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- zaměstnanecká průkazka do knihovny
- přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | 1. 10. 2025, případně dohodou |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2026 |
Pracovní úvazek: | celý, tj. 40 hod./týdně |
Pracovní zařazení: | dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p. |
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 24. 8. 2025 na adresu:
Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz
Obálku označte heslem: „VŘ – admin FBM 26“
Bližší informace o pracovní pozici:
Mgr. Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz
tel. 541 646 260
K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Administrátor/-ka a koordinátor/-ka rezidencí
České literární centrum (ČLC) bylo zřízeno Moravskou zemskou knihovnou v Brně z pověření Ministerstva kultury ČR. Má za cíl soustavnou a systematickou propagaci a zviditelňování české literatury a knižní kultury v zahraničí i u nás. ČLC funguje od roku 2017.
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici administrátor/ka a koordinátor/ka rezidencí.
Náplň práce:
Jako administrátor/-ka budete zodpovědný/á za:
- vedení administrativní agendy ČLC (příprava podkladů pro fungování celého týmu, příprava dokumentů, smluv, zápisů z porad, apod.)
- práce související s přípravou služebních cest, se zpracováním cestovních příkazů a s jejich vyúčtováním, vedení agendy výměnných pobytů
- zpracovávání pokynů k platbám, kontrola vyúčtování, vedení pokladny drobného vydání, apod.
- spolupráci s ekonomickým odborem a dalšími administrativními útvary zaměstnavatele
- vykonávání různorodých administrativních prací podle obvyklých postupů nebo rámcových instrukcí
A jako koordinátor/-ka budete mít zodpovědnost za:
- propagaci české literatury a knižní kultury v zahraničí
- koordinaci zapojení ČR do sítě RECIT
- komunikaci se zahraničními a českými partnery - překladateli, nakladateli, agenty, organizátory festivalů a dalšími literárními profesionály
- koordinaci rezidenčních pobytů pro zahraniční překladatele a bohemisty a odborných seminářů v zahraničí a ČR (nakladatelské zájezdy, akce s rezidenty ČLC, překladatelská soutěž Cena S. Roth aj.)
- koordinaci rezidenčních pobytů pro české autory u nás nebo v zahraničí
- účast na zahraničních knižních veletrzích
Požadujeme:
- SŠ / VŠ vzdělání
- kultivovaný písemný i ústní projev
- pokročilá znalost anglického jazyka
- samostatnost a proaktivní přístup
- pokročilá znalost MS Office (Excel, Word, Outlook, PowerPoint)
- organizační a komunikační schopnosti
- zodpovědnost, spolehlivost, pečlivost, flexibilita
- přehled o aktuální české literatuře a kultuře
- přehled o českém a evropském knižním trhu a literárních trendech
- zkušenosti s kulturním managementem a/nebo knižním marketingem výhodou
- připravenost realizovat zahraniční služební cesty
Nabízíme:
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- flexibilní pracovní doba
- příspěvek na penzijní / životní pojištění
- výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště | Praha |
Předpokládaný nástup: | 1. 9. 2025, případně dohodou |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení |
Pracovní úvazek: | 1.0, tj. 40 hod./týdně |
Pracovní zařazení: | 10. platová třída, dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p. |
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 4. 7. 2025 na adresu:
Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz
Obálku označte heslem: „VŘ – ČLC“
Bližší informace o pracovní pozici:
Mgr. Andrea Drdáková
Tel.: 541 646 112
K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky. Pohovory s vybranými kandidáty budou probíhat začátkem měsíce srpna.
____________________________________________________
Systémový administrátor/-ka / správce HW infrastruktury
Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.
Co u nás například budete řešit či spolupodílet se na řešení:
- výběr nástupce VMware a úspěšnou migraci
- výběr firewallu nové generace a migraci pravidel
- návrh a vytvoření nové VLAN skrz celou infrastrukturu – switche, pole, servery
- podpora začleňování AI do knihovních procesů
- řešení provozních problémů
Co očekáváme:
- znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
- přehled o tom, jak by měla vypadat podniková infrastruktura
- znalost virtualizace (VMware apod.)
- znalost správy linuxových serverů
- monitoring, řešení a prevence incidentů
- znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
- ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
- schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky, o které třeba nikdo moc neví
- selský rozum, schopnost klást otázky a „doptat se“
- komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
- analytické myšlení
- schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
- schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci- poctivé zapisování provedených změn
- zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )
Výhodou:
- zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
- znalost správy firewallu
- znalost Veeam
- zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
- znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
- znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,...
Nabízíme:
- kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
- odpovídající platové podmínky – 40.000 – 65.000 Kč dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- jazykové kurzy
- firemní notebook
- pružnou pracovní dobu
- výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
- možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
- pracovní místo v kanceláři (ne open space)
- realisticky stanovené termíny
- nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
- žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
- zaměstnanecká průkazka do knihovny
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | ihned, případně dle dohody |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení |
Pracovní úvazek: | plný nebo zkrácený (dle dohody) |
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců) - v případě uspění ve výběrovém řízení
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 31. 7. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – Systémový administrátor"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz, nabor-it@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Kontakt na personalistu MZK
Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112